Weinig slaap en weinig doelpunten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Redeman - WaarBenJij.nu Weinig slaap en weinig doelpunten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lisanne Redeman - WaarBenJij.nu

Weinig slaap en weinig doelpunten

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

De eerste week zit er alweer op! Na een week met veel rijst, files, bedrijfspresentaties en doelpunten voor Duitsland, maar helaas niet voor Nederland, vertrekken we morgen alweer naar Bandung. Daar zullen ook weer bedrijfsbezoeken op het programma staan, evenals bezoeken aan drie universiteiten. Ook hebben we gelukkig nog wat vrije tijd om een vulkaan te bezoeken of gewoon te relaxen bij het zwembad dat we daar zullen hebben.

Hoewel heel leuk en interessant, was deze week ook best pittig. Toen ik eindelijk een beetje aan het ritme begon te wennen, zijn we woensdag naar een café vol Nederlanders gegaan om de wedstrijd Nederland-Argentinië te kijken (bij ons begon die om 3 uur 's nachts). Ik en 5 anderen besloten na de verlenging toch maar richting het hotel te gaan (het was bij ons al 5 uur, en we moesten 8 uur opstaan). Het verkrijgen van een goede taxi bleek nog een uitdaging te zijn. Je kunt hier namelijk het beste zogenoemde "Blue Bird taxi's" nemen. Dit zijn blauwe taxi's die bekend staan als betrouwbaar en gewoon op de meter rijden. Helaas zijn er ook onbetrouwbare taxichauffeurs die hun taxi daarom in dezelfde kleur hebben gespoten. Het cafépersoneel wilde ons in zo'n taxi stoppen, maar toen de chauffeur "no meter, no meter oké?" zei, en we op onze argwanende vraag hoeveel het ons dan zou kosten, "200.000" als antwoord kregen, zijn we maar weer uitgestapt. De heenweg waren we namelijk minder dan 50.000 kwijt 200.000 is alsnog maar zo'n 12/13 euro, maar we vertrouwden het niet helemaal. Uiteindelijk hebben we een Blue Bird taxi te pakken gekregen en zijn we met 5 personen op de achterbank naar het hotel gegaan.

Toen we in ons hotel aankwamen, kon ik op mijn kamer nog net de penalty's zien. Laat ik het zo zeggen: ik was blij dat we daar niet nog op gewacht hadden... Een aantal die dat wel hadden gedaan, waren door een gebrek aan taxi's en daarnaast ook nog eens drukte in het verkeer pas rond half 8 terug. Door de Ramadan waren de meeste Indonesiërs tijdens de verlenging nog aan het eten, maar na de penalty's was de zon op gegaan en stonden de straten alweer vol met auto's en andere motorvoertuigen.

Resultaat: de volgende dag was - nog los van de teleurstelling over de uitslag - voor iedereen behoorlijk pittig. Toch hielden we het - mede dankzij de ontzettend chemische energie drankjes die we cadeau kregen van onze dagco's - behoorlijk goed vol bij ons bezoek aan Deloitte. Het is mij zelfs gelukt om pas 's avonds te gaan slapen! Vandaag hebben we daarna ons eerste project bezocht van Martha Tilaar. Naast een interessante presentatie over de vele CSR-projecten die ze hebben, hebben we een soort Indonesische high tea, een heerlijke lunch, een spa demonstratie en allemaal leuke goodies als lippenstift, body lotion en zeepjes gekregen. In de overige steden zullen we nog andere projecten van de Indonesische cosmetica-gigant bezoeken, ik ben benieuwd wat ze dan voor ons in petto hebben!

Ik heb het hier dus nog steeds naar mijn zin en vind het erg leuk om jullie reacties te lezen! Voor gedetailleerdere verslagen van de dagen verwijs ik jullie graag naar de website van onze studiereis (iets met wiel twee keer uitvinden).

Liefs, Lisanne

  • 11 Juli 2014 - 19:22

    Jantsje:

    Met zijn vijven op de achterbank van de taxi ?????

  • 11 Juli 2014 - 19:38

    Hielkje Veenstra:

    Lees graag de hele reis mee, ben al drie keer eerder in Indonesië geweest, zodoende weet ik ook een beetje wat je tegen zult komen, allemaal leuke uitstapjes, proeven van Indonesië is geweldig, een keertje geen nasi of bami met sateh zul je straks verwennerij gaan vinden!
    Geniet met volle teugen, ik blijf je volgen! Je kent me waarschijnlijk niet, maar sport met je ouders bij Reflex zodoende ben ik een beetje op de hoogte! Heel veel plezier!

  • 11 Juli 2014 - 23:09

    Ineke:

    Mmmmmmmm, Indonesische high tea ....... Heerlijke lunches......
    Wel foto's maken he. We willen als je terug bent, er graag van mee genieten!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 03 September 2014

Studiereis & Backpacken door Indonesië

Landen bezocht: