Voorbereiden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisanne Redeman - WaarBenJij.nu Voorbereiden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisanne Redeman - WaarBenJij.nu

Voorbereiden

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Juli 2014 | Nederland, Amersfoort

Juli is aangebroken. Dat betekent dat het op moment van schrijven nog maar 3 dagen, 13 uur en 19 minuten duurt voordat we vertrekken naar Indonesië. Eerst drie weken met 22 andere Communicatiewetenschap studenten en 2 docenten van de Universiteit Twente, dan nog een dikke week alleen, en van 5 augustus t/m 3 september samen met Mark. Lekker gevarieerd dus.

4 dagen. Het voelt zo kort, maar tegelijk ook zo lang. Kort als ik denk 'O nee, we moeten dit nog regelen, dat nog doen, dit nog kopen, helluupp!', lang als ik me besef dat ik eigenlijk zo goed als alles al heb. Nog nooit heb ik me zo goed voorbereid op een vakantie/reis. Nog nooit heb ik de laatste dagen voor vertrek eigenlijk zo relaxt om me heen gekeken en heb ik alle laatste dingetjes nog zo rustig kunnen afvinken. Maar ik heb dan ook nog nooit zo'n verre en lange reis gemaakt. Zal vast wel iets met elkaar te maken hebben. Maar eigenlijk zijn we er wel klaar voor. De afgelopen anderhalf jaar hebben we als commissie, Koen, Janneke, Jeroen, Joyce, Marit en ik, zo hard gewerkt om deze reis mogelijk te maken; die laatste paar dagen komen ook wel goed.

Een heerlijke rust gaat het ons geven als we zaterdag in het vliegtuig zitten, want - perfectionisten als we zijn - dan kunnen we écht niets meer extra voorbereiden. Hoewel, rust... Nederland speelt de kwartfinale tegen Costa Rica en Garuda Airlines zendt daar hoog in de wolken de wedstrijd live uit. Veel rust zal dat niet worden...

Nog heerlijker gaan de dagen zijn die volgen. Een ongelooflijk druk programma, maar ook o zo interessant. We beginnen met een week in Jakarta, waar onder andere een diner met alumni op de Nederlandse Ambassade, een bezoek aan een cosmeticafabriek (inclusief het mogen maken van eigen lippenstift!) en bezoeken aan internationale bedrijven als Rabobank, Deloitte en Coca Cola gepland staan. Vervolgens gaan we via de Puncak pas en met een tussenstop bij de prachtige tuinen van Bogor door naar het iets koelere Bandung. Daar zullen we een aantal universiteiten en een aantal Indonesische bedrijven bezoeken. De 'Argo Willis Scenic Train Ride' voert ons dan op 19 juli naar Yogyakarta, de culturele hoofdstad van het eiland Java. Hier zullen we een tweetal CSR-projecten en de beroemde Borobodur en de Prambanan-tempels bezoeken. De studiereis eindigt in Bali, waar we nog een aantal projecten zullen bezoeken, maar ook van de prachtige cultuur en de heerlijke stranden zullen genieten. Daar zullen we ook een bezoek brengen aan het weeshuis Panti Asuhan Salam waar we geld voor hebben ingezameld (op moment van schrijven €1.047,97!!). Iedereen die heeft gedoneerd: hartelijk dank hiervoor!

De studiereis eindigt op 27 juli. Op 28 juli ga ik nog een duik maken op Bali samen met Laura, een van de andere studenten. Op 29 juli vlieg ik vervolgens naar het stadje Maumere in Flores om daar in m'n eentje, maar met gids en chauffeur, een achtdaagse tour over het eiland te maken. Ik zal dan onder andere een bezoek brengen aan een vulkaan met drie meren in drie verschillende kleuren, traditionele dorpjes, een warmwaterbron, een park met 17 tropische eilanden en de beroemde Komodovaranen (een soort megagrote hagedissen die zo'n 3 meter lang kunnen worden). Op 5 augustus vlieg ik dan door naar Jakarta, waar Mark dan ook aankomt. De volgende dag vliegen we dan door naar Kalimantan en zullen vier dagen en drie nachten doorbrengen op een boot die ons door het park Tanjung Puting leidt. Naar alle waarschijnlijkheid zullen we dan een aantal Orang Utans kunnen zien. Daarna reizen we door naar Bali en gaan nog drie fantastische weken backpacken in Bali en Lombok. Waar we heen gaan en wat we gaan doen, dat zullen we wel zien!

Voor iedereen die steeds vraagt wat ik allemaal ga doen: dat was mijn reis in een vogelvlucht ;-) Hoe vaak ik in Indonesië iets zal plaatsen hangt een beetje af van de tijd en de internetverbinding, maar tot en met 27 juli zijn onze belevenissen tijdens de studiereis in ieder geval via een dagelijkse blog te volgen op www.studytourgaruda.nl

Selamat Tinggal!

Liefs, Lisanne

  • 02 Juli 2014 - 10:16

    Papa En Mama:

    Wij vinden het geweldig dat je deze reis gaat maken!Maar het is wel errrug ver weg hoor ;). We realiseren ons nu wat onze ouders gevoeld moeten hebben toen wij onze reis door Europa maakten. Het wordt vast fantastisch!!! HEEL VEEL PLEZIER EN MAAK VOORAL VEEL FOTO'S.
    (tijdens mijn opleiding werden placenta 's in de vriezer gestopt, zodat er later lippenstift van gemaakt kon worden, denk daar maar aan als je je eigen''stifje'' gaat maken....)

  • 03 Juli 2014 - 09:50

    Aukje:

    Lisanne,

    Wat een kans en wat zal het geweldig worden. Ik ga je in ieder geval volgen, zodat ik het een beetje met je mee kan maken. Als ik de mogelijkheid had, zou ik zo mee gaan. Ik wens je heel veel plezier, wees voorzichtig en pas goed op jezelf (en mark).

  • 03 Juli 2014 - 19:41

    EHYR:

    Lieve Lisanne,
    Wij wensen je een geweldig mooie reis, eentje om nooit te vergeten!

    Veel liefs,
    Ellard, Hielkje, Yorben en Roemer

  • 05 Juli 2014 - 10:44

    Maite:

    Wauw Lisanne! Wat super super gaaf. Ik ben stiekem toch een beetje jaloers op je hoor. Het klinkt inderdaad alsof je je reis fantastisch hebt voorbereid en je precies het fijne van alles weet. Het wordt gewoon een heel groot avontuur! Ik wens je heeeeeel veel plezier en ik ga je blog in elk geval helemaal volgen! Xx

  • 08 Juli 2014 - 17:58

    Beppe En Gaele:

    Hallo Lisanna

    Wij wensen je een mooie reis en veel plezier als Mark ook bij je is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 4401

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 03 September 2014

Studiereis & Backpacken door Indonesië

Landen bezocht: